Saturday, 27 July 2013




Welcome JULAI !
Marhaban Ya Ramadhan :)

SELAMAT MENUNAIKAN IBADAH PUASA YAW! :D

Hm Hm Hm -_____-
err'
taktau nak cakap ape :3 <-- ayat poyoo
Puasa tahun ni harapharap penuhh. serius taklarat dahh nak ganti macam taun lepas -,-
gegilaaaaa banyakkk
tapi tapi
seminggu sekali jee berbukaa kat rumahh
hari lain?
dekat asrama lahh -.-t
er'
serius benci ~ untungg betol pelajar aseramaa kannn?
BTW~
SELAMATT MENJALANI IBADAH PUASA :D
- jangann tinggal puasa kalau takdaa sebab y musabab tauu! walauunn akan ganti balik, Yakin ke ALLAH akann terimaa puasaa kita tu?
RENUNG RENUNGKANLAH DAN SELAMAT BERAMAL :)
-________________________-





✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Sunday, 25 December 2011



# sEkAdAr PeRiNgAtAn KePaDa SaUdArA2kU & dIrIkU #


Masih ingat kiamat 2012 ?
2 bulan lagi tu ..
JANGAN percaya dlu,
akan tetapi...
Kiamat menurut Agama Islam
... ... ...
- Kemunculan Imam Mahdi
- Kemunculan Dajjal
- Keturunan Hazrat Isa (AS)
- Kemunculan Yajooj n Majooj
- Terbitnya matahari dari Barat ke Timur
- Pintu pengampunan akan ditutup
- Dab'bat al-Ard akan keluar dari tanah & akan menandai muslim yang sebenar2nya
- Kabus selama 40 Hari akan mematikan semua orang beriman sejati shj mereka tidak perlu mengalami tanda2 kiamat lainnya
- Sebuah kebakaran besar akan menyebabkan kerusakan,
- Pemusnahan Kabah,
- Tulisan dalam Al-Quran akan lenyap,
- Sangkakala akan ditiup pertama kalinya binatang2 & org2 kafir yang tersisa akan mati, semua gunung & bangunan akan runtuh
- Tiupan sangkakala yang kedua kalinya akan membangkitkan semua ciptaan Allah & bertemu di dataran Arafah menuju saat penghakiman mereka.. Dan Matahari akan mendekatkan dirinya ke bumi

Nabi MUHAMMAD SAW telah bersabda:
"Barang siapa yg mengingatkan ini kepada orang lain, akan Ku buatkan tempat di syurga baginya pada hari penghakiman kelak"

Kita bisa kirim ribuan msj mesra, tapi bila kirim yang berkaitan dengan ibadah musti berpikir 2x.

Allah berfirman : "jika engkau lebih mengejar duniawi daripada mengejar dekat denganKu maka Aku berikan, tapi Aku akan menjauhkan kalian dari surgaKu"

Dan apakah masih berpikir 2x untuk menyebarkan msj ini??!
Selamat Beramal

✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Sunday, 4 December 2011

Kenapa Bangang sangat kawan atok ?

Seorang datuk membawa cucunya ke pejabat pos untk mnghantar surat. Cucunya bertanya bila melihat atuknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah ..


Cucu - atuk buat apa tu ?
Atok - atuk bagi surat kt kawan ..
Cucu - kenapa bangang sngat kwan atuk duduk dlam tong merah tu ?
Atok - ..................
✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Alyah - Kisah Hati

<div style="text-align: center;"><embed pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" src="http://freewidget.info/iza/1/Alyah_-_Kisah_Hati.swf" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash" quality="high" title="Alyah-Kisah Hati@fullmusik" width="125" height="45"></embed></div>




Najwa Latif - Sahabat


<div style="text-align: center;"><embed pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" src="http://freewidget.info/izafullmusik/23.najwa_latif_-_sahabat(www.fullmusik.net).swf" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash" quality="high" title="najwa latif-sahabat@fullmusik" width="180" height="70"></embed></div>
✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Saturday, 3 December 2011

Cara Saya Dapat Mata Bulat.wmv

Sape nak mate macam Nisa Kay ?
CANTIK KAN ?



✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Tudung Aidijuma

Assalamualaikum .. haaa .. sya ske tngok semua video yang Nisa Kay buat .. Akak nie cute tau .. saya sukee :) .. kalau krang nk terjah blog die .. nie web die = http://nisamenaip.blogspot.com/ ...
Enjoy this video ..

p/s - akak .. akak ni hebat laaa ... laptop boleyh kuar dari poket .. cner akak buat ? :)




✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Wednesday, 30 November 2011

ღ✿ღ Tipu Daya Syaitan Laknatullah ღ✿ღ


Iblis laknatullah membisikkan kepada para wanita bahawa apa jua pakaian termasuk hijab tidak ada kaitannya dengan agama, sebaliknya ia hanya sekadar pakaian atau gaya hiasan.
Apabila seorang wanita masih bertahan dengan prinsip hijabnya, maka syaitan beralih dengan strategi yang lebih halus.
Bagaimanakah caranya?
1. Membuka Bahagian Tangan
Kebiasaannya telapak tangan sudah terbuka, maka syaitan membisikkan kepada para wanita agar ada sedikit peningkatan fesyen, iaitu membuka bahagia hasta (siku hingga telapak tangan).
“Ah!Tidak apa-apa, kan masih pakai tudung dan pakai baju panjang.”Begitu bisikan syaitan.
Akhirnya si wanita menampakkan tangannya dan ternyata para lelaki melihatnya juga seperti biasa.
Maka syaitan berbisik, “Hah,tak apa-apa kan?”
2. Membuka Leher dan Dada
Setelah menampakkan tangan menjadi kebiasaan, maka datanglah syaitan untuk membisikkan perkara baru lagi.
“Kini buka tangan sudah menjadi lumrah, maka perlu ada peningkatan fesyen yang lebih maju lagi, iaitu terbuka bahagian atas dada kamu, tetapi jangan sebut sebagai pakaian terbuka, hanya sedikit untuk mendapatkan hawa agar tidak panas. Cubalah! Orang pasti tidak akan peduli kerana sebahagian sahaja yang terbuka.”
Maka dipakailah pakaian fesyen terbaru yang terbuka bahagian leher dan dadanya dari fesyen setengah lingkaran hingga fesyen berbentuk “V”.
3. Berpakaian tapi Telanjang
Syaitan berbisik lagi, “Pakaianmu hanya begitu-begitu saja, cubalah fesyen yang lebih bagus! Banyak kain yang agak tipis, lalu bentuknya dibuat agak ketat biar lebih indah dan cantik dipandang.”
Maka tergodalah si wanita. “Mungkin tidak ada masalah, kan potongan pakaiannya masih panjang, hanya bahan dan fesyennya sahaja yang berbeza, agar nampak lebih feminin,” begitu syaitan menokok-nambah.
Maka, jadilah mereka wanita yang disebut oleh Nabi s.a.w sebagai kasiyat ‘ariyat (berpakaian tapi telanjang).
4. Agak Terbuka Sedikit
Setelah para muslimah mengenakan pakaian yang ketat, maka syaitan datang lagi.
“Pakaian seperti ini membuat susah berjalan atau duduk, kerana sempit, kan lebih baik dibelah hingga lutut atau mendekati peha? Dengan itu kamu lebih selesa.”
Lalu dicubalah idea baru itu, dan memang benar dengan dibelah mulai dari bahaian bawah hingga lutut atau mendekati peha ternyata lebih selesa dan mudah untuk duduk atau menaiki kenderaan.
5. Tudung Semakin Kecil
Kini syaitan melangkah dengan tipu daya lain yang lebih “power”. Tujuannya adalah agar para wanita menampakkan bahagian auratnya. “Oh, ada yang terlupa! Kalau kamu pakai baju sedemikian, maka tudung yang besar tidak sepadan lagi. Sekarang kamu cari tudung yang lebih kecil agar serasi dan sepadan. Orang tetap akan menamakannya tudung.”
6. Terdedah
Si wanita ternyata selesa dengan fesyen baru yang dipakainya seharian. Syaitan datang memberi idea lagi.
“Rambutmu sangat cantik. Bukankah lebih selesa jika tudungmu dilepaskan. Kamu bebas mencuba fesyen rambut yang pelbagai. Malah, kamu boleh mewarnakan mengikut warna yang kamu suka supaya kelihatan lebih menawan.”
Maka, sekali lagi syaitan berjaya mempengaruhi si wanita supaya mendedahkan rambutnya.
7. Membuka Seluruh
Syaitan kembali berbisik, “Kalau langkah kakimu masih kurang selesa, maka cubalah kamu cari fesyen yang lebih menarik. Bukankah kini banyak skirt separuh betis dijual di pasaran? Tidak usah terlalu terdedah, hanya kira-kira 10 sentimeter sahaja. Nanti kalau kamu sudah biasa, baru cari fesyen yang di atas paras lutut”
Benar-benar bisikan syaitan telah menjadi penasihat peribadinya. Maka terbiasalah dia memakai pakaian terdedah.
Terkadang si wanita berfikir, apakah ini tidak bersalahan dengan agama?
Namun bisikan syaitan menyahut, “Ah, jelas tidak bersalahan. Kan sekarang zaman sudah semakin moden. Kamu hanya mengikut arus fesyen masa kini.”
“Tetapi, apakah ini tidak menjadi fitnah bagi kaum lelaki?” hati si wanita curiga.
“Fitnah? Ah, kalau kaum lelaki melihat bahagian tubuh wanita yang terbuka, malah senang dan mengatakan ooh atau wow, bukankah ini bererti sudah tidak ada fitnah lagi, kerana sama-sama suka?” syaitan menghasut.
Begitulah sesuatu yang seakan-akan mustahil untuk dilakukan. Namun syaitan tidak pernah berhenti membisikkan hasutan-hasutan jahat sehingga ke saat kematian seorang anak Adam itu. Hingga pada suatu ketika nanti akan muncul idea untuk mandi di kolam renang atau di pantai secara terbuka, di mana hanya dua bahagian sahaja yang ditutupi iaitu kemaluan dan buah dada!!!
Ingatlah, syaitan laknatullah hanya pandai menjanjikan kita dengan janji-janji palsu yang halus dan memikat, janji untuk keseronokan dunia, tetapi sebenarnya janji itu palsu dan racun yang mematikan! Nauzubillah…

p/s - Jaga aurat kite sebagai seorang muslim .. ingat , kite ade maruah untk dijage

✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

ღ✿ღ tudung wanita ღ✿ღ


TUDUNG WANITA itu ada empat iaitu tudung pada wajahnya, tudung pada mata, tudung pada suara dan tudung pada hati..

Apa MAKSUD disebaliknya?
✿~ Tudung pada WAJAH : jangan sampai wajahnya mengundang FITNAH..kecantikan adalah pingitan buat suami, BUKAN PAMERAN untuk lelaki ajnabi..
✿~ Tudung pada MATA : jangan matanya MEMANDANG lelaki lain selain muhramnya..solehah yang hakiki, tidak dipandang, tida...k memandang..
✿~ Tudung pada SUARA : JANGAN DILUNAK-LUNAKKAN dengan tujuan memikat dan mempesona..
✿~ Tudung pada HATI : MENGINGATI Allah dengan tasbih.♥♥
 p/s - Jaga aurat korng .. entry ni sy copy kt alin aleena :)

✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

Jangan Perasan Cantik


--> Perempuan yang perasan cantik akan menggedik dengan lelaki,
--> Perempuan yang perasan cantik akan suka membuka auratnya,
--> Perempuan yang perasan cantik akan mula make up tebal-tebal,
--> Perempuan yang perasan cantik akan tunjuk semua gambarnya pada lelaki,
--> Perempuan yang perasan cantik akan merasakan dirinya paling 'cute',
--> Perempuan yang perasan cantik akan rasa diri dia paling ramai peminat,

Sedangkan HAKIKAT KECANTIKAN wanita ialah:

--> Muslimah yang cantik tidak akan menggedik dengan lelaki,
--> Muslimah yang cantik tidak akan membuka auratnya,
--> Muslimah yang cantik tidak perlu make up tebal-tebal,
--> Muslimah yang cantik tidak akan tunjuk wajahnya pada lelaki bukan mahram,
--> Muslimah yang cantik akan sentiasa rasa dirinya biasa-biasa saja,
--> Muslimah yang cantik akan merasa terhina apabila dirinya dikelilingi 'kumbang' ,

# Kecantikan wanita tidak bererti andai tiada iman, taqwa dan ilmu padanya. Tariklah perhatian Allah, bukan menarik perhatian lelaki yang tidak halal bagi kamu.
gambar + huraian = tersurat dan tersirat ... :))

✿ Thank For Reading ! Komen + Like ✿

 
Copyright~Segala yg TERCATAT adalah HAK MILIK saye :)